جدول مشخصات فیزیکی پکیج منابع آزمون کارشناسی رسمی دادگستری رشته راه وساختمان

عنوان پکیج تعداد جزوات پکیج وزن پکیج دانلود نمونه جزوه قیمت کل پکیج

راه و ساختمان

7 جزوه ( در قالب 2 جلد ) 1725 گرم

نمونه1نمونه2

950/000 تومان

خرید جزوه

 

جزئیات سرفصل های جزوه آزمون کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان

 مجموعه های حاضر با هدف مرور و جمع بندی مفاهیم مربوطه، جهت آمادگی آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه و دادگستری تدوین شده است. علاوه برآن نمونه سوالات ارزشمندی نیز از مجموعه آزمون های مذکور استخراج شده و همراه با پاسخ های تشریحی به انتهای مجموعه اضافه گردیده است. در گردآوری و تدوین مجموعه حاضر تلاش شده تا با رعایت اختصار، کامل ترین مطالب را برای آماده سازی داوطلبان آزمون به صورت بهینه آماده نماید. این مجموعه شامل هفت جزوه مجزا می باشد. این جزوات به همراه مثال های متنی، برای فهم بهتر مطلب و سوالات انتهای فصل، برای تمرین و تسلط بیشتر داوطلبان، با عناوین زیر تدوین گردیده است.

مواد، سرفصل ها و منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان

ردیف

عنوان

سرفصل ها

تعداد سوال

منابع

1

ساختمان های بتن آرمه

تکنولوژی و درک رفتار سازه های بتن آرمه، قالب بندی، اجرای سازه های بتنی

10-12

جزوه شماره1، مبحث نهم مقررات ملی ساختمان و کلیه منابع معتبر دانشگاهی

2

ساختمان های فولادی

تکنولوژی و درک رفتار سازه های فولادی، جوش و اتصالات جوشی و پیچی، اجرای سازه های فولادی

6-7

جزوه شماره 2، مبحث دهم مقررات ملی، راهنمای جوش و کلیه منابع معتبر دانشگاهی

3

خاک و پی

مکانیک خاک، مهندسی پی، گودبرداری و سازه های نگهبان

5-6

جزوه شماره 3، مبحث هفتم مقررات ملی، اصول و مبانی گود برداری و کلیه منابع معتبر دانشگاهی

4

نقشه برداری، راه سازی و روسازی راه

خطاها، طول یابی، ترازیابی، زاویه و امتداد یابی،محاسبه سطح و حجم، نقشه برداری مسیر، قوس ها، طرح هندسی راه ( طول خم ها )، محاسبه حجم عملیات خاکی، لایه های روسازی ، تاثیر عوامل جوی

6-7

جزوه شماره 4، نشریه های سازمان مدیریت(فصل 23 نشریه 55) و منابع معتبر دانشگاهی،

5

مواد و مصالح ساختمانی

مبحث پنجم مقررات ملی، فصل دوم نشریه 55

6-7

جزوه شماره 5، مبحث پنجم مقررات ملی، منابع معتبر دانشگاهی

6

قوانین و ضوابط حقوقی مرتبط با

ساخت و ساز

قوانین ( مدنی، جزایی، کار، بیمه، نظام مهندسی، مالک و مستاجر و ...)، ضوابط ( شهرداری، شهرسازی و ...)، قراردادها ( شرایط عمومی پیمان، امور قراردادها و... )، متره و برآورد

10-12

جزوه شماره 6، قانون نظام مهندسی، مبحث دوم مقررات ملی، ضوابط و ملاک عمل شهرداری ها و قوانین مربوطه

7

اجرای ساختمان

خلاصه نشریه شماره 55 سازمان مدیریت (مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی)

3-4

جزوه شماره 7

8

تاسیسات ساختمانی

تاسیسات مکانیکی، برقی و بهداشتی ساختمان، آسانسور و پله برقی

2-3

مباحث 13-14-15-16 مقررات ملی ساختمان

9

ایمنی

ایمنی و حفاظت کارگاه در حین اجرا

1-3

مبحث 12 مقررات ملی

10

مقاومت مصالح و تحلیل سازه

در حد سرفصل های دوره کارشناسی

1-3

منابع معتبر دانشگاهی

11

بارگذاری، زلزله ، مبحث 8

در حد سرفصل های دوره کارشناسی و مبحث هشتم مقررات ملی

3-4

مبحث 6 و 8 مقررات ملی و آیین نامه 2800

12

تنظیم شرایط محیطی

صرفه جویی در مصرف انرژی، عایق بندی صدا

1-3

مبحث 18-19 مقررات ملی و منابع معتبر دانشگاهی

توضیحات

1. از آنجا که تعداد سوالات هریک از عناوین مطروحه در آزمون به طور قطعی قابل پیش بینی نیست، انتخاب و تمرکز  تنها بر چند مورد از عنوان های ذکر شده در جدول بالا به صلاح شما نیست، هر چند با توجه به حجم گسترده مطالب، زمان محدود و جزوه بسته بودن آزمون، برنامه ریزی مناسب و انتخاب منبع صحیح ضروری است.

2. بهترین روش مطالعه برای این گونه آزمون ها، مطالعه عمیق و مفهومی است، زیرا اکثر سوالات با توجه به اطلاعات عمومی مهندسان، با ظرافت های خاصی در متون و گزینه ها انتخاب گردیده است.

3. با توجه به جزوه بسته بودن آزمون کارشناسان رسمی دادگستری و مشترک بودن آزمون برای دو رشته عمران و معماری، سوالات به گونه ای نیستند که نیاز به حفظ کردن روابط و فرمول های پیچیده باشد و سوالات محاسباتی نیز در حد به ­کارگیری روابط اصلی در مهندسی عمران و معماری قابل حل می باشند.

4. کلیه گرایش های عمران ( عمران، سازه و راه)، مهندسی راه و ساختمان و مهندسی معماری با شرایط یکسان سنجش و گزینش می شوند، لذا مواد آزمون شامل دروس کلیه گرایش ها و برخی از موارد حقوقی می گردد. یادآوری می گردد که پاسخ دهی به تمام سوالات برای همه داوطلبان آزمون کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان بدون توجه به رشته دانشگاهی یکسان و برای موفقیت در آزمون الزامی است.

 

نکات ضروری جهت موفقیت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان

بخش اول: نکات مهم انتخاب منابع مناسب برای آزمون

متاسفانه اغلب داوطلبان در زمان ثبت نام آزمون های کارشناسی رسمی دادگستری یا قوه قضائیه با سرفصل های و چگونگی برگزاری این آزمون ها آشنا نیستند. آزمون های دادگستری و قوه قضائیه در رشته راه و ساختمان شامل ترکیبی از مفاهیم عمران(راه و ساختمان) و معماری است. و داوطلبان آزمون مذکور (مهندسین عمران(راه و ساختمان) و معماری) بایستی به هر دو گروه سوالات پاسخ دهند. آگاهی از این موضوع پس از ثبت نام بار روانی مطالعه و آماده شدن برای آزمون را افزایش می دهد به خصوص اینکه سال های زیادی از فارغ التحصیلی داوطلبان این آزمون می گذرد. و مشغولیت های روزمره و مسئولیت های کاری و خانوادگی آماده شدن برای آزمون را بسیار سخت می کند. حال با این شرایط حتی تفکر این مسئله که علاوه بر مرور مطالب تخصصی رشته خود، بایستی مبانی و نکات کاربردی مهندسی دیگری را آموخت، بسیاری از داوطلبان را دلسرد و یا از میدان رقابت خارج می کند. بر اساس تجربه عینی نویسنده این مرحله شروع مسیر موفقیت کسانی است که در قدم اول جا نمی زنند چرا که می دانند در عمل بسیاری از رقبای آنها از میدان رقابت خارج می شوند. تهیه منابعی که بتواند چکیده مطالب را به صورتی جامع و گویا در حین اختصار و هماهنگ با نوع نیاز ما(جزئیات برگزاری آزمون) بیان کند، حتی در تخصص اصلی داوطلب نیز برای وی کاری دشوار بوده و نیازمند صرف وقت و دقت بسیار است اما انتخاب و نحوه برخورد با منابع و اصول مهندسی رشته دیگر(غیر از تخصص اصلی داوطلب) شامل دقایقی است که می تواند یکی از ابزار های موثر برای پیشی گرفتن از رقبا و موفقیت در این آزمون باشد لذا:

در مرحله بعدی داشتن درک صحیحی از چگونگی برگزاری آزمون، جزئیات محتوی سوالات، منابع مناسب، نکات مطرح و موثر در نتیجه گیری و بازخورد روش ها و تجربیات مدون گذشته قطعا تاثیر بسزایی در تنظیم یک برنامه موثر جهت حصول نتیجه در کنار صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه ­های داوطلبان دارد.

بخش دوم: نکات مهم نوع و ساختار آزمون کارشناسی رسمی دادگستری راه و ساختمان

1. امتحانات کارشناسی رسمی اغلب به صورت جزوه بسته هستند. لذا داشتن حضور ذهن در ارتباط با بعضی نکات و اعداد مطرح بسیار ضروری است. در واقع در این آزمون ها به گونه ای از مهندسین پر تجربه انتظار می رود تا نسبت به برخی اعداد و ارقام که در کارهای تخصصی متداول سرو کار دارند حضور ذهن داشته باشند. لذا برای استفاده حداکثر از منبع حاضر به صورتی برنامه ریزی کنید که در هفته های پایانی مانده به آزمون فرصت مرور مجدد و حضور ذهن مناسب را داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است حتی با وجود آشنا بودن و یا تسلط بر سوالات نتوانید به بعضی از آنها پاسخ دهید.

2. سوالات آزمون کارشناسی رسمی گستره وسیعی از مفاهیم را در بر می گیرد و غالب سوالات آن بر نکات و مفاهیم مطرح در هر بخش متمرکز است. اما همواره درصد کمی از سوالات بسیار پراکنده و غیر قابل پیش بینی هستند و تلاش برای پوشش دادن تمامی این مفاهیم معدود پراکنده می تواند حجم منبع را گاهی چندین ده برابر کند در و این مسئله کل برنامه ریزی برای مطالعه و آماده شدن برای آزمون را تحت شعاع قرار می دهد. لذا با توجه به اهمیت مرور مجدد جزوه در هفته های پایانی و داشتن حضور ذهن در رابطه با مسائل و اعداد خبرگی، منبع مناسب منبعی است که در حین جامعیت نسبی به خوبی بهینه شده باشد. و داوطلبان نیز بایستی با در نظر داشتن این واقعیت از تشویش ذهن خود و تغییر مداوم برنامه ریزی در برخورد با هر سوال مهجور پرهیز کنند.

3. توجه داشته باشید تعداد قابل توجهی از سوالات تکرار شده اند هر چند این مسئله نمایانگر اهمیت نکاتی است که به دفعات مورد سوال قرار گرفته اما در عین حال تجربه نگارنده در طول سالیان متوالی به روشنی نشان داده که مطالعه مجموعه سوالات به تنهایی(بدون تلاش برای درک مفاهیم مربوط به موضوع سوالات) می تواند موجب اعتماد به نفس کاذب شده و منجر به عدم موفقیت در دستیابی به هدف آنها گردد.

4. بعضی از سوالات به دلیل مطرح شدن تکنولوژی ها و روش های جدید یا منسوخ شدن و یا تغییر آیین نامه ها یا روش های طراحی و اجرا عملا یا از دور خارج شده اند و یا دارای پاسخ صحیح نیستند.

5. در میان سوالات آزمون کارشناسی رسمی نیز مانند هر آزمون دیگری سوالات غلط و یا مهجوری(که ممکن است هیچ ارتباط مفهومی با موضوعیت آزمون نداشته باشد) نیز موجود باشند، گفتنی است که سرمایه گذاری برای درک و یاد گیری آنها می تواند موجب دور شدن از مسیر اصلی و اتلاف وقت و انرژی شما در یک تلاش بی فرجام باشد. در واقع داشتن مهارت­ هایی در شناسایی و تصمیم گیری در مورد نحوه مواجه شدن با  سوالات می­ تواند کمک قابل توجهی در بهبود عملکرد داوطلب در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان داشته باشد.

جدول مشخصات فیزیکی پکیج منابع آزمون کارشناسی رسمی دادگستری رشته راه وساختمان 

             عنوان پکیج              تعداد جزوات پکیج    وزن پکیج           دانلود نمونه جزوه قیمت کل پکیج

            راه و ساختمان

                   7 جلد    1725 گرم

نمونه1 – نمونه2

950/000 تومان

                                                                              خرید جزوه

جزوه طلایی جامع ترین منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان